نحوه بررسی تاریخچه ورود به وب WhatsApp

تا سال 2015 که وب واتس اپ معرفی شد، اپلیکیشن موبایل واتس اپ یک راه حل عالی برای کاربران بود. در چند سال گذشته رشد قابل توجهی در WhatsApp وجود داشته است.
 
تعداد بیشتری از کاربران واتس اپ به دلیل راحتی که هنگام اتصال به رایانه یا لپ تاپ ارائه می دهد، Web WhatsApp را دوست دارند.
 
در یک مقطع زمانی، هر کسی که کامپیوتر یا لپ تاپ دارد باید واتس اپ خود را به وب متصل کرده باشد.
 
 
نحوه بررسی تاریخچه ورود به وب واتساپ
اما اگر برای اولین بار است که آن را پیوند می دهید، نیازی به وحشت نیست. می توانید راهنمای ما را در مورد نحوه ورود به وب واتس اپ بررسی کنید .
 
گفتگوهای زیادی در واتس اپ اتفاق می افتد و حفظ حریم خصوصی مهم است. شاید شما از طریق لپ تاپ دوست خود وارد واتس اپ خود شده اید و از سیستم خارج نشده اید.
 
چگونه از امنیت اکانت واتس اپ خود مطمئن شوید؟ آیا راه آسانی برای بررسی تاریخچه ورود خود در واتس اپ وب وجود دارد؟
 
در این مقاله، راهنمای گام به گام نحوه بررسی تاریخچه ورود به وب واتس اپ را بررسی خواهیم کرد.
 
 
 
 
از این رو، برای بررسی سابقه ورود به وب WhatsApp خود، همیشه می توانید این کار را از تلفن هوشمند خود انجام دهید.
 
برای بررسی تاریخچه ورود به وب واتس اپ، مراحل زیر را دنبال کنید:
 
برنامه WhatsApp را روی دستگاه تلفن همراه خود راه اندازی کنید
بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه چت خود کلیک کنید
در منوی پاپ آپی که نمایش داده می‌شود، «دستگاه‌های مرتبط» را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا به دستگاه‌های پیوند داده شده دسترسی پیدا کنید.
در آن برگه، تمام تاریخچه ورود و وضعیت فعالیتی را که در همه دستگاه‌های شما که به وب واتس‌اپ شما پیوند داده شده‌اند، مشاهده خواهید کرد.
 
 
آیا شخص دیگری از وب واتس اپ شما استفاده می کند؟
این احتمال وجود دارد که فراموش کرده باشید با استفاده از WhatsApp خود از دستگاه دوست خود خارج شوید. اگر فراموش کرده اید که از سیستم خارج شوید، در اینجا نحوه پیدا کردن آن آورده شده است.
 
هنگامی که از طریق تلفن هوشمند خود وارد واتس اپ می شوید، متوجه اعلانی می شوید که می گوید: «واتس اپ وب در حال حاضر فعال است».
 
این نشان می دهد که وب واتس اپ شما به دستگاه دیگری وارد شده است و شخص دیگری از واتس اپ شما در دستگاه مرورگر خود استفاده می کند.
 
همچنین ببینید:  چگونه چت های واتس اپ را مخفی کنیم (افشا شده)
 
 
 
نحوه خروج از واتس اپ
واتس اپ یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های پیام رسانی فوری است. بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد.
 
این برنامه نحوه ارتباط ما با یکدیگر را شکل داده است و ما هر روز ساعت ها در تعامل با عزیزان و دوستان از طریق پلتفرم سرمایه گذاری می کنیم.
 
با این حال، ممکن است به دلایل متعدد مجبور به خروج از واتس اپ شویم.
 
فرآیند خروج از واتس اپ چه در حال استفاده از وب واتس اپ در مرورگر دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه خود باشید، یکسان است.
 
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
 
 
 
از واتس اپ از دستگاه همراه خود خارج شوید
از طریق تلفن هوشمند خود به برنامه WhatsApp دسترسی پیدا کنید، 3 نقطه افقی در گوشه سمت راست بالا را پیمایش کنید و آن را انتخاب کنید.
یک منوی کشویی با پنج گزینه ظاهر می شود. روی سومین مورد - دستگاه های مرتبط ضربه بزنید.
در صفحه بعد، تمام دستگاه های مرتبط با واتس اپ خود را خواهید دید. اگر به دستگاه‌های متعددی متصل هستید که به طور فعال استفاده نمی‌شوند، یکی پس از دیگری در کنار آنها ضربه بزنید تا نام مرورگر و مکان آنها نشان داده شود. در کنار آنها دکمه "بستن" و "خروج" وجود دارد.
روی دکمه «خروج» ضربه بزنید و این مراحل را برای هر دستگاه پیوندی که به آن دسترسی ندارید یا به طور فعال از آن استفاده نمی کنید، تکرار کنید.
این به شما کمک می کند تا از هر دستگاه وب واتس اپ که به حساب شما پیوند شده است خارج شوید.
 
 
خروج از واتساپ از کامپیوتر
به پلتفرم وب WhatsApp یا برنامه وب در مرورگر رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید.
 
به بخش بالایی پنجره چت بروید و پنج نماد را پیدا خواهید کرد که شامل عکس نمایه، نوار وضعیت، برگه انجمن، چت جدید و سه نقطه عمودی یا گزینه "منو" است. سه نقطه عمودی را انتخاب کنید.
 
یک منوی کشویی با 5 گزینه ظاهر می شود. یکی از آنها "خروج از سیستم" است. Log out را انتخاب کنید و شما را از واتس اپ خارج می کند.
 
به همین راحتی و بدون استرس است.
 
 
 
چگونه می توانم دستگاه های ورود به وب WhatsApp را پنهان کنم؟
دلیل اینکه واتس اپ ویژگی “Login Devices” را ایجاد کرد، بهبود فعالیت های مدیریت حساب کاربران است.
 
علی‌رغم مزایای فوق‌العاده آن، می‌تواند منبعی آزاردهنده باشد، به خصوص زمانی که بسیاری از دستگاه‌ها به حساب واتس‌اپ شما متصل هستند.
 
به همین دلیل است که بسیاری از کاربران این ویژگی را پنهان می کنند تا دیگران از تعداد دستگاه های متصل به حساب های خود مطلع نشوند.
 
بنابراین، در زیر مراحل مربوط به فرآیند مخفی کردن دستگاه های لاگین واتس اپ شما وجود دارد:
 
به برنامه WhatsApp خود دسترسی پیدا کنید و به تنظیمات > حساب بروید.
سپس روی Privacy ضربه بزنید.
لیستی از دستگاه های مرتبط را در بخش ورود پیدا خواهید کرد. این دستگاه ها به حساب شما متصل هستند.
می‌توانید هر دستگاهی را در آن بخش با انتخاب دستگاه خاصی که می‌خواهید پنهان کنید، پنهان کنید. بعد، گزینه را خاموش کنید.
تبریک میگم شما با موفقیت دستگاه ورود به وب خود را از نمایه واتس اپ خود مخفی کرده اید و هیچ کس نمی تواند آن را ببیند! این ویژگی مهم است زیرا از حریم خصوصی شما محافظت می کند.
با این حال، اگر شخصی در هک سایبری مهارت داشته باشد، هنوز هم امکان دسترسی به لیست دستگاه‌های ورود مخفی وجود دارد.
 
 
 
راه های ایمن برای استفاده از واتس اپ وب چیست؟
واتس اپ وب ابزاری شگفت انگیز برای استفاده از پلتفرم پیام رسانی فوری در رایانه شخصی یا لپ تاپ شما است.
 
اما اگر اقدامات احتیاطی را انجام ندهید ممکن است آسیب پذیری امنیتی شما را افزایش دهد. در اینجا روش های امن برای استفاده از واتس اپ وب وجود دارد:
 
 
 
در صورت عدم نیاز از استفاده از برنامه وب خودداری کنید
برای کاربران دستگاه های iOS یا Android که از واتس اپ پشتیبانی می کنند، مطلقاً نیازی به استفاده از برنامه وب نیست. نسخه های برنامه تلفن همراه دارای ویژگی امنیتی پیشرفته تری هستند زیرا برای دستگاه شما طراحی شده اند و در برگه مرورگر رایانه شخصی شما اجرا نمی شوند.
 
 
 
قبل از اجرای واتس اپ وب مطمئن شوید که رایانه شخصی یا دسکتاپ شما از رمز عبور محافظت شده است
این از دسترسی غیرمجاز به برنامه وب جلوگیری می کند، زیرا شما تنها کسی خواهید بود که می توانید وارد رایانه خود شوید.
 
 
 
همیشه مطمئن شوید که هر بار که به وب واتس اپ دسترسی دارید از سیستم خارج شوید
این یک اقدام احتیاطی امنیتی است. با این حال، ممکن است اتلاف وقت به نظر برسد زیرا هر بار که نیاز به دسترسی به پلتفرم دارید، باید کد QR را اسکن کنید.
 
مطمئن شوید که همیشه به یاد داشته باشید که با برداشتن تیک کادر "من را در سیستم نگه دارید" از سیستم خارج شوید، بنابراین اگر حساب شما برای چند دقیقه غیرفعال باشد، به طور خودکار از سیستم خارج می شود.
 
 
 
چگونه می توانید از دسترسی هکرها به واتس اپ خود جلوگیری کنید؟
هکرها به داده ها و اطلاعات حساس شما علاقه مند هستند. به همین دلیل است که آنها پلتفرم های پیام رسانی مانند WhatsApp را هدف قرار می دهند. کارهای زیادی برای جلوگیری از دسترسی هکرها به واتس اپ شما وجود دارد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که دستگاه تلفن همراه شما را در دست بگیرند یا هک کنند
 
بنابراین، شما باید مراقب هک تلفن باشید. به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال استراتژی هایی برای محافظت از دستگاه های خود در برابر هکرها و مجرمان سایبری هستند. اگر از کاربران واتس اپ هستید، این بهترین راه برای کمک به شما در محافظت از حساب خود است.
 
 
 
از رمزگذاری برای چت های خصوصی استفاده کنید
واتس اپ به کاربران این امکان را می دهد تا در سبک رمزگذاری چت خود تغییراتی ایجاد کنند. این به ویژه برای هر کسی که از یک ابزار رمزگذاری ضعیف استفاده می کند یا زمانی که شخصی بدون دسترسی فیزیکی به گوشی هوشمند شما دسترسی غیرمجاز به تلفن هوشمند شما داشته باشد، مهم است.
 
برای تنظیم این ویژگی، به تنظیمات > حساب بروید. در مرحله بعد، Privacy را انتخاب کنید و سپس روی Security Notifications ضربه بزنید و با انتخاب "Confirm Encryption" گزینه را فعال کنید.
 
 
 
اعلان های امنیتی را فعال کنید
علاوه بر این، می‌توانید هر زمان که رمز عبور خود را به‌روزرسانی می‌کنید مطلع شوید (روی تنظیمات > حساب ضربه بزنید. سپس حریم خصوصی را انتخاب کنید و سپس روی اعلان‌های امنیتی ضربه بزنید.)
 
حتی می‌توانید اعلان‌ها را هنگامی که هر کسی به دستگاهی که اخیراً به دستگاه شما متصل شده دسترسی دارد تنظیم کنید (تنظیمات > حساب را انتخاب کنید. سپس حریم خصوصی و حساب‌های پیوندی را انتخاب کنید).
 
 
 
تأییدیه های دو مرحله ای را فعال کنید
یکی دیگر از اقدامات امنیتی مهم این است که تأیید دو مرحله ای را در حساب خود فعال کنید. این به شما کمک می کند از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کنید. هر زمان که شخصی بخواهد وارد حساب شما شود، باید کد ارسال شده به شماره موبایل شما را وارد کند.
 
 
 
پشتیبان‌گیری را خاموش کنید
می‌توانید گزینه پشتیبان‌گیری خودکار را در واتس‌اپ غیرفعال کنید و سپس داده‌ها را در دستگاه خود ذخیره کنید تا فقط بتوانید دسترسی انحصاری داشته باشید. یک جایگزین، ذخیره دستی داده ها با استفاده از یک پلت فرم ذخیره سازی ابری مانند Dropbox است.
 
 
 
گزینه های حریم خصوصی را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید
می توانید با دسترسی به تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت، گزینه های حریم خصوصی را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. بعد، تنظیمات حریم خصوصی را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید مدیریت کنید که چه کسی می‌تواند به عکس‌های نمایه یا به‌روزرسانی‌های وضعیت شما دسترسی داشته باشد و آنها را از مشاهده عمومی محدود کنید.
 
 
 
نتیجه
دیدن استفاده از واتس اپ در دستگاه دیگری که احتمالا فراموش کرده اید از آن خارج شوید، می تواند خسته کننده باشد. با این راهنمای نحوه بررسی تاریخچه ورود به وب WhatsApp، باید بتوانید مشکلات واتس اپ خود را برطرف کنید.